In de USA! - Reisverslag uit Baltimore, Verenigde Staten van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu In de USA! - Reisverslag uit Baltimore, Verenigde Staten van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

In de USA!

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

14 December 2009 | Verenigde Staten, Baltimore

Hallo,

Na 18 dagen op zee en veel slecht weer, zijn we dan eindelijk aangekomen in Baltimore! Het heeft even geduurd, maar dan ben je wel in de United States!
Na 18 dagen op zee was het hoog nodig dat we weer eens gingen stappen. Zodoende zijn we dezelfde avond nog de stad in gegaan om een lekker biertje te doen! En dat hebben we ook zeker gedaan, aangezien er toch maandag pas werd begonnen met lossen.

Tijdens het stappen was het idee ontstaan om zondag met de trein naar Washington DC te gaan, om daar de toerist uit te hangen. Dus zo doende zijn de andere 2 stagiaires en ik zondagochtend rond half 11 in de taxi gestapt naar het station.
Ongeveer 40 min later stonden we in Washington. Eerst zijn we The Capitol, Washington Monument en nog meer monumenten gaan bezichtigen. Door de regen waren we genoodzaakt iets droogs op te zoeken. We hebben toen een taxi genomen naar een shoppingmall in Virginia. Daar hebben we eerst wat gegeten en zijn vervolgens flink aan het shoppen gegaan ;) Nadat we alle winkels hadden gehad, hebben we een taxi genomen naar het Witte Huis. Hier hebben we flink wat foto’s gemaakt, zoals we de hele dag al hadden gedaan ;) Helaas konden we de achterkant niet bezichtigen, doordat de weg daar afgesloten was. Dus geen foto van mij voor het gedeelte wat je altijd op plaatjes en tv ziet. Ondertussen was het al donker geworden en hebben we weer een taxi genomen naar Georgetown. Daar hebben we wat rond gekeken en hebben we wat gegeten in een restaurant. Na het eten zijn we met een taxi richting het station gegaan om weer terug te keren naar het schip. We hebben geprobeerd zoveel mogelijk te bezichtigen, maar daarvoor is een dag te kort. Dus als ik nog een keer de kans krijg wil ik daar zeker nog eens heen!

En zo slecht als het weer zondag was, zo mooi is het vandaag. Er werd begonnen met lossen van 10016 ton aan papier. Dat zijn in totaal 4416 rollen. Het lossen hiervan gaat tot dinsdag/woensdag in beslag nemen. Hierna vertrekken we in ballast naar Point au Pic en Three Rivers om daar papier te laden. Vervolgens gaan we weer beginnen aan de oversteek richting Europa, met als bestemming Belfast en Liverpool (UK).

In de machinekamer zijn geen spannende dingen meer gebeurd. We zijn vooral bezig geweest met het schoonmaken van de bilge. Het kwam namelijk een aantal keren voor dat we de ene dag een gedeelte schoon gemaakt hadden en het de volgende dag weer helemaal onder de smurrie zat. Het bleek onder een aantal tanks nogal smerig te zijn en door het slingeren kwam daar steeds water overheen, waardoor het net schoongemaakte gedeelte er weer onder kwam te zitten. Voor de rest zijn we bezig geweest met de standaard werkzaamheden.

@ Johan: Met school zijn we ook eens bij Wärtsilä in Kruinigen wezen kijken.
Daar liggen inderdaad grote zuigers. Veel grotere dan we hier aan boord hebben.
De zuigers van de hoofdmotoren hebben een diameter van 46 cm en van de 3 hulpkarren 20 cm.
@ Len: voor als je het nog niet wist. Mijn lange lokken zijn eraf hoor ;) Net na vertrek uit Kemi is de tondeuse erover geweest. Lekker makkelijk elke ochtend ;)

En als laatste nog wat goed nieuws. In week 3 mag ik van boord. Dus dan is het over met de rust ;) De exacte datum en waar ik van boord ga weet ik nog niet.
Zodra ik daar meer van weet horen jullie het!

Zo dit was het weer voor nu!

Groetjes vanuit de USA!

Ik heb bij dit verslag en bij het vorige nog wat foto's geplaatst.

• 14 December 2009 - 22:00

Nico:

hoi Patrick alles weer overleefd zoals de storm en het toeristje spelen. mooi he die gigantische shoppingmalls. en nu op naar de kerst aan boord, staat er al kerstboom in je hut en draait de cd van Hazes ik zit hier alleen kerstfeest te vieren. voor je het weetis dit allemaal weer voorbij en ben je opweg naar huis en ben je weer aan het inpakken voor de W sport vakantie. veel succes voor de komende weken/feestdagen
    ne de groeten van het finlandplein.

• 14 December 2009 - 22:40

Ardjan:

Yooo Patrick,

Weer een mooi verhaal, wel gaaf dat je in de USA het één en ander hebt kunnen bezichtigen! Maaruh wordt er ook nog gesport op die boot, want ik lees in elk bericht wel over bier drinken :P, maar sporten weinig... Het lijkt wel of al die kapiteins, stuurmannen, matrozen, relingpoetsers en weet-ik-het-al-niet-meer alcoholisten zijn, haha. Dus we hebben hier nu allemaal het beeld van jou met een bierbuik, of dat klopt gaan we dan in week 3 zien...

Succ6 nog ff!!

Aj

• 15 December 2009 - 12:57

Opa.:

Hoi,Partick,
    Nou , Nou ,dat is het reisje wel geweest.Maar het is als de bekende spreuk"na regen komt zonneschijn"en dat schijnt bijjullie ook het geval te zijn na die zware storm.Fijn dat je daar goed doorheen gekomen bent.
    Als ik het zo lees zijn jullie echte fuifnummes geworden tijdens de sight seeing.Obama nog gezien?
    Jong geniet er van want we gaan hier de winter in.
    Tot lezens,
    Opa.

• 15 December 2009 - 17:33

Piet Petra:

leuk je bij het witte huis bent geweest en lekker wezen shoppen en stappen hier word het echt koud -4 snachts en overdag rond 0 rustige reis toegewenst voor de oversteek en we horen welwanneer je in januari thuis komt groetjes piet petra

• 16 December 2009 - 18:03

Rudy En Dineke:

hoi patrick
    leuk joh die foto s
    ben jij wel mooi ff geweest!!
    nounog veel succes
    uit het kouwe kikkerlandje

• 17 December 2009 - 17:57

Kees En Wilma:

Hoi Patrick

Leuk bericht van je,het andere bericht zijn we toch wel een beetje geschrokken van die hoge golven. Toch leuk voor je om een klein uitstapje te maken,is weer eens wat anders dan die golven lekker makkelijk met de taxi nou nog veel plezier en goede reis en fijne kerstdagen groetjes Kees en Wilma

• 17 December 2009 - 21:53

Sander:

Hé Patrick,
    Leuk om te lezen dat je zelfde havens aan doet als ik heb gedaan tijdens mijn stage. Balti(once)more is leuke haven met leuke kroegen in Fells Point. Liggen jullie op die foto aan South Locus Point? Komt me bekend voor;) Three Rivers ook mooi dorp, dichtbij de kroegen daar dus succes!
    Goede vaart,
    Sander