Terug in Canada! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Terug in Canada! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Terug in Canada!

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

24 December 2009 | Canada, Ottawa

Hallo iedereen,

Hier een berichtje vanuit het koude Canada. Nu is het in Nederland ook goed koud en ligt er zelfs sneeuw, dus weten jullie er alles van. Onderweg naar Point au Pic begon de temperatuur flink te zakken. Bij aankomst was het zelfs min 11. Ook dreef er een hoop ijs op de rivier, gelukkig heeft het schip ijsklasse. In de dagen dat we in Point au Pic hebben gelegen is er een flinke lading sneeuw gevallen. Op sommige plaatsen aan boord lag er meer dan een halve meter. Het was zelfs zo erg dat het door de ventilatie van de machinekamer werd aangezogen. Daardoor lagen er verschillende plassen water in de machinekamer.

Woensdagmiddag zijn we weer vertrokken uit Point au Pic, om 10 uren later in Three Rivers aan te komen. Hier beginnen we pas na het weekend met laden, dus tot die tijd wordt er bijna niet gewerkt. Samen met de andere stagiaires zijn we de donderdagmiddag de stad in gegaan. Er viel niet zoveel te zien als in Washington. Ook waren er geen winkels in het centrum, alleen maar cafés en restaurants. Voor het winkelcentrum moet je ver buiten de stad zijn. Nu hebben we met de bemanning een auto gehuurd, zodat we nog op stap kunnen. Quebec staat al op de planning ;)

We liggen hier trouwens samen met één van de zusterschepen van de Oranjeborg, de TransPine. Het grote verschil met de Oranjeborg is, dat ze een stuk langer is. Bij dit schip is er voor de sideloader 20 meter tussen gezet. En ze is, net als de 2 andere schepen, van de rederij TransAtlantic.

Voor degene die denken dat wij aan boord alleen maar bier drinken en niet sporten zal ik even mededelen dat dit een verkeerd beeld is! Bier wordt er inderdaad wel gedronken, maar niet altijd hoor. Ik neem ook wel eens wat fris ;) Sporten wordt door mij pas sinds afgelopen zaterdag gedaan. Maar ondanks dat heb ik voldoende lichaamsbeweging. Hele dagen allerlei trappen op en af lopen lijkt me genoeg lichaamsbeweging. Zeker als we op brug koffie drinken. Vanuit de machinekamer moet je dan 26 meter aan trappen omhoog! En daarna weer naar beneden. Dus maak je maar geen zorgen over een bierbuik ;)

Je zult het bijna niet geloven, maar ik heb afgelopen zaterdag pas voor het eerst in de jacuzzi gezeten. Het was echt super relaxed, lekker een biertje er bij en bubbelen maar ;) Het is zelfs zo goed bevallen dat we zondags eerst in de sauna hebben gezeten voor we in de jacuzzi doken. Jaja, ook een sauna hebben we aan boord. Dit is trouwens wel het enige schip binnen de vloot van Wagenborg met een jacuzzi aan boord, dus dat treffen we maar weer ;)

Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties en fijne kerstdagen!

Groetjes uit Three Rivers!

• 25 December 2009 - 06:00

Miranda:

Hey Patrick,

Dat is alweer effe geleden, maar heb het ook lekker druk gehad bij de post. Weinig tijd voor de pc.
    Super dat het allemaal zo goed gaat.
    Het is hier inderdaad ook vrij koud en glibberig op de pad. Je reisverslagen zijn er leuk om te lezen en zo blijven we goed op de hoogte wat je allemaal uitvreet!
    Voor ik het vergeet; je hebt de groeten van Jan Looy uit de Nassaustraat 6 Herkingen. Die vroeg pas nog hoe het allemaal met je ging.
    Is trouwens wel lekker hé zo'n jacuzzi en sauna aan boord. Na een drukke, erg koude werkdag effe lekker relaxen in de jacuzzi. Dat zou ik ook wel zien zitten.
    Hier gaat verder alles goed. Ik heb lekker een weekje vrij en hoef pas weer in het nieuwe jaar te gaan werken. Jij zal weinig merken van kerst en oud en nieuw zeker, want dan ben je gewoon druk aan het werk. Of hebben jullie dan ook nog vrij?
    Ik wens je in ieder geval een mooie kerst en een geweldig 2010!
    Veel succes en plezier en ik volg je nog steeds.

Doei xx Miranda

• 25 December 2009 - 10:34

Pieter & Gerdi:

Hoi Patrick,

Leuk om je verslag weer te lezen. Je geniet er lekker van en wat een luxe aan boord. Geniet nog even van die paar weken. Want voor je het weet ben je al weer in Nederland. Fijne feestdagen en een goede en jaarwisseling.

Groeten Pieter & Gerdi.

• 25 December 2009 - 14:08

Johan:

Van Alphen, goeiendagg. 't gaat best met je zo te lezen. In NL is de sneeuw weer weg, veel regen vandaag en + 4.

A.s. woensdag ga ik met AJ & Coran enz wokken, we zullen aan je denken ;)

Dag hoor!

• 25 December 2009 - 14:32

Coran:

He patrick,
    Je had weer een lang verhaal!
    wel leuk om te lezen, dus je hebt ook nog ff lekker kunnen ouwehoeren in de sneeuw:D
    Het gaat nu al best opschieten zeker en dan kom je wer naar nederland, heb je er al zin in?
    Wel lekker zo op zo'n bood dat je daar lekker kunt relaxen, dat je dat nog niet eerder hebt gedaan!
    En lekker een sauna, super man!
    Haha dat is mooi dat je ook nog doet sporten, want anders komt het niet goed he,
    woensdag gaan we wokken met die gasten, maar de volgende keer moet je er ook weer bij zijn he:D
    Maar we zullen er wel 1tje nemen op jou!
    IK zou zeggen prettige dagen, en een gelukkig nieuwjaar alvast..
    Groetjes coran

• 25 December 2009 - 16:12

De Kommetjes:

Heej Patrick,
    weer een leuk stukje om te lezen, en pracht foto's.
    met zoveel variatie op deze reis is het wel vol te houden denk ik.
    En voor je het weet ben je weer thuis, is ons mailtje aangekomen ?, met de kaart,Ik begreep dat de reis nu iets anders verloopt dan de bedoeling was.
    Mou we spreken je wel weer en toch nog prettige feestdagen.
    Groetjes van ons allemaal

• 26 December 2009 - 09:48

Opa,:

Zaterdagmorgen de computer opgestart met een behoorlijk aantal mailtjes.
    Die van jou was eigenljk de belangrijkste want de rest waren aanbiedingen van Klingen ,Neckermannen, reizen waar niets meer van komt.
    Zo te lezen gaat het wel goed naast de biertjes in de jacuzzi en de sauna
    en zelfs zoveel trappen lopen houdt je wel in conditie.
    Ik zie dat het in Point au Pic ook al een bende is net als hier. Maar we zijn voorlopig weer van de sneeuw bevrijdt.
    De Kerst is achter de rug en misschien merk je daar er niet zo veel van.De jaarwisseling komt er aan en ik wens je een heel goede.Na niet te lange tijd zien we je weer terug met een rugzak vol kennis over het schipperswezen.
    Tot lezens en of mailens.
    Groetjes.
    Opa.

• 26 December 2009 - 19:33

Her En Zus:

Ha Patrick!
    Het ziet er flink koud uit bij je!
    Fijne oud en nieuw he! (kerst is al bijna om..)
    Groeten her en zus

• 01 Januari 2010 - 16:47

Dieko:

gelukig nieuwjaar ejz dat we nog maar un hoop magge surfenXD

aloha dieko