Derde keer in Three Rivers - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Derde keer in Three Rivers - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Derde keer in Three Rivers

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

27 Januari 2010 | Canada, Ottawa

Hallo mensen,

Hier weer een update van mij. Na een oversteek van 11 dagen zijn we weer aangekomen in Canada. Het was weer een oversteek met het nodige slechte weer. En omdat we ook nog eens in ballast voeren, was het helemaal een ruige rit. In ballast heeft het schip veel minder deining nodig om te slingeren en dat bleek wel. En toen de wind opstak was het helemaal raak. Naar stuurboord hebben we een haal gemaakt 48 graden! Er zijn dingen los gekomen, die nog nooit zijn los geweest. Zo kwam zelfs de tv uit zijn beugels zetten!

Door al dat slingeren en de harde wind viel er ook niet te werken aan dek. Daardoor was ik voornamelijk bezig met klusjes binnen en mocht ik meestal na de koffie al stoppen. Ben zelfs nog een keer in het ruim aan het voetballen geweest met de stuurmannen. Dat is wel apart op een slingerend schip. Het is altijd maar de vraag waar de bal heen gaat :p

Nu we het toch over voetbal hebben. In Liverpool ben ik samen met de andere stagiaire naar een wedstrijd geweest van Liverpool tegen Reading FC voor de FA cup. We hadden mooie plaatsen dicht bij het veld. In de eerste helft speelde Dirk Kuyt steeds aan onze kant. Helaas heeft Liverpool na verlenging verloren, ondanks dat, was het wel heel gaaf om eens mee te maken!

Dit keer laden we eerst in Three Rivers en daarna in Point au Pic. Het laden hier gaat ongeveer tot vrijdag duren en liggen we het weekend in Point au Pic. Daarna ga ik beginnen aan mijn laatste oversteek :) Ik hoop half week 6 thuis te komen!

Tot over een paar weken!

• 28 Januari 2010 - 04:06

Rustige reis terug.

• 28 Januari 2010 - 06:47

Pj:

Eeej neeffiee,

nog even dan en je bent al weer thuis en je spullen hoef je haast niet uit te pakken:P
    want dan gaan we op wintersport:D:D ff je nieuwe snowboarde teste:P

maar doe je goed daar in liverpool mooie foto's je zal er nog wel meer gemaakt hebben;)

maar goed nog even ben je er weer ;)
    nog een goede paar laatse weekjes op de boot daar;)

en tot snel;)!!!

• 28 Januari 2010 - 07:14

Vrees:

Eej sjouwer,

48 graden.. daar is rodeo rijden nx bij..

Das weer s wat anders dan voetballen in een zaal..
    Goeie terugreis nog!

En tot over een paar weekjes!

Later

• 28 Januari 2010 - 08:36

Opa.:

Hoi,Patrick,
    Fijn te horen dat je weer in rustiger vaarwater zit.Ja ,het schiet al op ,nog even en we horen dan de verdere verhalen.
    Hou je taai en tot ziens.
    Opa.

• 28 Januari 2010 - 12:09

Ma:

leuk verhaal weer.
    Mooie foto's van de wedstrijd zeg,leuk dat je dat mee gemaakt hebt.
    Nog een paar dagen en dan op weg naar Europa.
    Goede en rustige vaart terug en tot gauw.

• 28 Januari 2010 - 14:26

Piet Petra:

leuk verhaal gaaf de fotos leuke tyd nog aan boort en hopen we je gauw weer te zien goeie oversteek groetjes p en p

• 28 Januari 2010 - 19:06

Johan :

Hoi Patrick,
    Het was weer een winderige reis zo te lezen maar ja nog 1 x terug misschien wel windje mee en dan op naar de bergen he w.j kom gaat ook nog mee dus plaatsen zat een goede terug reis en tot gauw
    Gr Johan

• 28 Januari 2010 - 19:20

Henk En Ellen:

hoi pat
    ja bij liverpool gaat het niet zo goed dit seizoen maar de sfeer is daar altijd geweldig,[ van horen zeggen] nou veel plezier de laatste oversteekjes en tot over een paar weekjes

• 28 Januari 2010 - 20:03

Frank Buurman:

driemaal scheepsrecht ????

• 28 Januari 2010 - 21:01

Coran:

He patrick, echt leuk die foto's, en je zat inderdaad dicht op het veld!
    Wel lekker dat je nu nog maar ff moeten, en dan weer in nederland bent!
    Goede terug reis nog en tot over een paar weekjes..

• 28 Januari 2010 - 21:28

Cobi:

Heej Patrick,

Nou, de laatste loodjes, ik hoop dat ze niet zo zwaar wegen als deze heenreis!.
    Nog even en dan ruil je het water in voor de sneeuw, er is weer verse gevallen vandaag. Nog een hele goeie reis en dan zien we je weer snel.

groetjes van ons allemaal.

• 30 Januari 2010 - 09:33

John Maes:

He Patrick,

Hierbij even een kort berichtje. Wel vet hoor een beetje voetballen in zo'n schip, doet me een beetje denken aan die reclame van Nike waarin je op de achtergrond dat nummer hoort van "Elvis Presly - A little less conversation". Zo een beeld heb ik er dan een beetje bij. Nou nog even volhouden tot half week 6 en dan hoop ik je weer eens in Nederland/Herkingen aan te treffen. Hou je taai en maak er wat, dat zal voor jou geen moeite zijn.

Groet,

John Maes

• 30 Januari 2010 - 10:02

Ans:

Ja Patrick het leven gaat niet alleen over glad water.
    Maar zo te lezen heb je het wel naar je zin en beleef je nog eens wat. Het zal weer raar zijn als je straks weer naar school moet, zal even wennen zijn. Leontine gaat volgende week aan haar eindstage beginnen bij het Albeda College en als alles volgens planning gaat zal ze begin juli haar scriptie moeten verdedigen en is ze half/eind juli klaar. En dan een baan zoeken.....
    Het heeft hier net weer gesneeuwd en ze geven nog meer op voor dit weekend. Ja het is weer eens echt winter in Nederland.
    He Patrick een hele goede reis en een behouden thuiskomst. Zien je snel. Groetjes van ons allemaal

• 31 Januari 2010 - 16:16

Pieter & Gerdi:

Hoi Patrick,

Nog even snel een berichtje van ons voordat je weer thuis bent. Hopelijk zijn de laatste dagen nog een beetje rustig aan boord.
    Nog een potje voetbal?
    Geniet nog van de laatste dagen en dan op naar de wintersport.

Goede terug reis en tot ziens. Groeten Pieter & Gerdi.