Weer in Europa! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Weer in Europa! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Weer in Europa!

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

13 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Hallo iedereen,

Hier weer een berichtje vanuit Europa. Ditmaal vanuit Liverpool! Nadat we op 30 december zijn vertrokken vanuit Three Rivers in Canada, hebben we eerst Belfast aangedaan voordat we naar Liverpool vertrokken. Vanaf 1 januari loop ik weer aan dek en mocht tijdens de oversteek wachtlopen van 4.00 tot 8.00 uur.
Nu is dat op de oceaan niet heel spannend, we zijn in die 10 dagen durende oversteek welgeteld één schip tegen gekomen op die grote plas. Gelukkig hebben we niet echt slecht weer gehad. Een paar dagen windkracht 10, maar dat was te overzien.

In Belfast kwamen we op zaterdag aan, maar er werd maandag pas begonnen met lossen, zodoende had ik zondag mooi de tijd om even de stad in te gaan samen met de andere stagiaire. Maandag werd er de gehele dag gelost. Mijn taak was voornamelijk toezicht houden en de liften bedienen zodra deze storing gaven. Meestal komt de storing doordat de sensoren de papierrollen niet detecteren. Dit is te verhelpen door handmatig de papierrollen van of op de lift te draaien. Vervolgens kan de lift weer in de automaat geschakeld worden.

Op dinsdag zijn we om 5.00 uur vertrokken richting Liverpool. Heb zowel bij vertrek als aankomst wacht gelopen en geholpen met voor en achtermaken. Om in de haven van Liverpool te komen moesten we eerst nog door een sluis, zodoende lagen we pas rond 23.00 uur langs de kade. Vanmorgen zijn ze begonnen met lossen.
Waarschijnlijk vertrekken we vanavond weer richting Canada.

Nog één keer heen en weer en dan ga ik van boord!

Groetjes.

• 13 Januari 2010 - 11:07

Vrees:

Welkom terug in Europa.

Dan gaat het al lekker opschieten. Moet je nu ook nog op de brug helpen of blijf je op het dek tot het eind van je stage.

Gaan jullie nu weer papier brengen aan de andere kant van die plas?

Veel suc6 nog en tot over 25 dagen

• 13 Januari 2010 - 12:17

PJ:

eej Neefffieee:D
    nog even en dan ben weer terug:D en dan kan je gelijk zn beetje je spulle pakke om weer weg tegaan naar oostenrijk ;P maar dat doen we met de auto orz:P niet per boot(A) word lastig denk ik :P
    wanneer vertrek je weer uit Liverpool ;)naar de andere kant toe, en schieten je opdrachten al een beetje op of valt et tege:P

Groeten Pieter Jan

• 13 Januari 2010 - 12:23

Cobi:

Heej Patrick
    Weer een leuk stukje,en weer afwisselend werk gedaan, nou nog 1 keer zo'n ritje en dan zit het erop.
    Hier sneeuwt het op dit moment en is het koud, ook al is het maar -1.5.
    Nou succes nog en tot horens weer.
    Groetjes van ons.

• 13 Januari 2010 - 12:41

Maaike:

Ha Broer!

Leuk weer een stukje van je te lezen ;) Ik dacht ik zal maar een berichtje doen, want je hoort natuurlijk zo weinig van me! ;) Hahah, zit nu op school, en heb zo weer les..
    Nog eventjes en je bent weer thuis, kan je weer lekker klieren.. :P
    Werkse nog, en succes met de oversteek!

Kusjes

• 13 Januari 2010 - 13:37

Hennie:

Hoi Patrick,

Zo te lezen gaat alles goed.
    Nog een trip heen en weer terug naar Canada en je bent weer thuis.
    Geniet nog maar goed van het leven aan boord.
    Thuis gaat alles het gewone dagelijkse gangetje weer en dat zal dan ook wel weer wennen zijn.

Veel plezier nog en werkse.

Groetjes mams.

• 13 Januari 2010 - 14:57

Opa.:

Hoi, Patrick,
    Zo te horen gaat alles goed en fijn weer iets van te lezen.
    Ja, op die grote plas koud water is niet veel te zien maar misschien kan je dan wel even een oogje dicht knijpen.
    De tocht zit er spoedig op en horen we de verhalen van al die belevenissen.
    Je kent het spreekwoord toch wel; "die verre reizen doet kan veel verhalen"
    Houd je taai en tot het volgende bericht.
    Groetjes,
    Opa.

• 17 Januari 2010 - 15:14

John Maes:

Hallo Patrick, als allereerst een gelukkig nieuwjaar voor jou, je familie en vrienden. Dat jij en zij maar gelukkig en gezond mogen blijven in het nieuwe jaar. Even een tijdje niks van me gehoord. Helaas ben ik de eerste week van mijn decembervakantie ziek geweest en de 2e week ben ik een week wezen snowboarden. Nu dus weer even een berichtje van mijn zijde. Ik lees dat je ondertussen deze kant weer op gekomen bent. Wat een verhalen neem je weer mee naar huis. Aangezien je het bericht al op de 13e van januari geplaatst hebt, zul je nu al lang en breed weer terug richting Canada zijn. En dan nog 1 maal heen en weer. Je hebt Belfast nu ook gezien en hoe was de stad? Het zal er wel koud geweest zijn. Hier gaat alles goed! Momenteel ben ik weer met een nieuw project begonnen bij The Royal Bank of Scotland (RBS). Een redelijk grote bank. In 2007 hebben het consortium RBS, Fortis en Banco Santander een bedrag van 71 miljard Euro voor ABN Amro betaald en nu zit ik bij het RBS gedeelte. Het is een zwaar, maar zeker zeer interessant project en vanwege geheimhouding kan ik niet veel over het project vertellen. Nou ik wacht je volgende reisverslag wel weer af. Nog heel veel succes!

Groet,

John Maes

• 18 Januari 2010 - 18:18

Piet En Petra:

je laatste trip en dan naar huis dat zal weer wennen zijn ook om naar school te gaan maar dat is maar even dan ga je lekker op wintersport hieralles goed het is nu aan het dooien groetjes piet petra

• 24 Januari 2010 - 22:22

Lenneke En Esli:

nou neefje nog heel even en je bent weer gezellig terug..
    geniet er nog even van en tot snel en doe voorzichtig

groetjes es en len