Kerst in Three Rivers - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Kerst in Three Rivers - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Kerst in Three Rivers

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

27 December 2009 | Canada, Ottawa

Hallo mensen,

Zoals je aan de titel kunt zien hadden wij het geluk om kerst te vieren in Three Rivers. Het begon al op kerstavond. We zijn toen met een groepje gaan stappen in het dorp. En zoals waarschijnlijk uit één van mijn vorige blogs al is gebleken, kan er goed gestapt worden.
Op eerste kerstdag zijn we met de gehele bemanning begonnen met koffie drinken. De ramp en gangway waren omhoog, zodat er niemand wacht hoefde te lopen. Tijdens de koffie werden er kerstpakketten uitgedeeld die we van de zeemanshuizen uit Baltimore en Three Rivers hebben gehad. Zodoende had elke bemanningslid 2 kerstpakketten. Elk kerstpakket bestond o.a. uit een muts, sjaal, shampoo, deo, tandpasta, tandenborstel en snoep. Echt super dat totaal onbekende mensen toch aan je denken door zo’n pakket samen te stellen! Om 12 uur zijn we weer met zijn allen bij elkaar gekomen voor een borrel met hapjes. Om 2 uur had de chef alles gereed en stond er een heerlijk diner voor ons klaar! Er was een overvloed aan vlees, met o.a. een gevuld varken, kip, lam en verschillende soorten satéstokjes. Na al dit lekkers hebben we nog even na getafeld met koffie en een likeurtje. ‘s Avonds heb ik met de ander stagiaires nog zitten uitbuiken in de jacuzzi.

Tweede kerstdag zijn we met een aantal naar Quebec gereden. We hebben met de bemanning een auto gehuurd voor een aantal dagen, dus konden we er weer op uit! Quebec ligt maar een uurtje rijden van Three Rivers. Daar aangekomen zijn we eerst naar het VVV geweest om te kijken wat er in de stad allemaal te beleven valt. Vervolgens zijn we aan een wandelroute door de stad begonnen. Deze route liep langs alle interessante gebouwen in de stad. Omdat de temperatuur niet al te hoog was, hebben we tussendoor nog even een beker chocolademelk gedronken om een beetje op temperatuur te komen. Daarna onze tocht weer vervolgt. Aan het eind van deze tocht kwamen we uit bij de Citadelle. Dit is een oud fort. Voor meer informatie: http://www.lacitadelle.qc.ca/section.php?lang=en&id=4 . Daar hebben we een rondleiding gehad van een gids die ons het één en ander vertelde over het fort. Na al dit geslenter hadden we flinke honger gekregen en zijn we lekker wat gaan eten.
Na het eten zijn we nog even door de stad gewandeld, maar alle winkels ging rond 5 uur dicht en zodoende waren we rond 8 uur weer terug bij het schip.
En hier nog even wat slecht nieuws of goed nieuws voor sommigen ;) Ik heb besloten om wat langer aan boord te blijven! Ik stond gepland om week 2 van boord te gaan. Maar omdat dit allemaal kort dag wordt met mijn verslagen heb ik besloten om na Liverpool nog een keer heen en weer te gaan naar Three Rivers. Dat betekend dat ik nu in week 5 of 6 van boord ga. Dit heeft weer als voordeel dat ik een maand aan extra vaardagen mee pak en daardoor mijn volgende stage bijna 6 maanden wordt i.p.v. bijna 7!

Groetjes vanuit Three Rivers!

• 27 December 2009 - 20:39

Hennie:

Hoi Patrick,mooie foto's zeg.Er ligt daar meer sneeuw dan hier nu.
    Hier is alles weg geregent.
    Fijn dat je nu daar een paar dagen wat rond kan kijken zo zie je ook nog wat van Canada.Veel succes nog.groetjes Hennie.

• 27 December 2009 - 22:19

Pa:

Hoi Patrick,

Ziet er weer goed uit, mooie foto's.
    Toch wel een prettige bijkomstigheid dat je ergens wat langer tegen de kant ligt.
    Zo krijg je kans om wat van de omgeving te zien.
    Geniet ervan!!
    Goede beslissing om wat langer aan boord te blijven.

Rustige jaarwisseling op de Atlantic toegewenst.

Pa.

• 28 December 2009 - 10:03

Opa.:

Hoi, Patrick,
    Zo te lezen toch nog fijne dagen gehad met elkaar.
    Leuk van de Kerstpakketten.In de meeste steden waar Nederlandse schepen komen is er een zeemanshuis.In de tijd dat ik in Londen zat gingen we nogal eens naar Russelsquare waar ook een zeemanshuis was.
    Daar werden meestal de feestdagen gevierd.
    Kerstpakketten waren toen zeker nog niet in de maak want die heb ik er nooit gezien. Wij kregen iedere maand onze rantsoenen uitgebreid met sigaretten.
    Is Quebec in de winetr meegevallen?
    Ik begrijp dat je nog iets langer aan boord blijft wanneer ben je nu thuis?
    Ik hoor het nog wel.
    Groetjes en goede reis,
    Opa.

• 28 December 2009 - 18:18

Piet Petra:

leuk dat je fijne dagen heb gehad,je had veel meer sneeuw als bij ons nu is alles al weer weg geregend maar voor de jaarwisseling geven ze weer vorst op fijne en gezellige jaar wisseling toegewenst en wat goed dat je er nog een paar weken aan plakt ben je de volgende keer korter weg
    groetjes en tot horens piet petra

• 29 December 2009 - 20:31

Kees En Wilma:

Hoi Patrick

Fijn dat je ook rustige kerstdagen heb gehad + een kerstdiner en ook nog leuk dat je een kerstpakket hebt gekregen. Dan kan je nu je tanden weer poetsen en je krullen wassen grapje nog heel veel reis plezier Kees en Wilma