Storm!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Storm!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Storm!!!

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

07 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo iedereen,

Hier al weer een update van mij. Ditmaal met mijn belevenis van zondagnacht. Rond half 12 werd ik uit bed gebeld door de 2e stuurman met het bericht dat ik me onmiddellijk op de brug moest melden. Met overlevingspak!!! Eenmaal op de brug aangekomen werd al snel duidelijk waarom iedereen zich moest melden. We waren al de gehele avond flink aan het slingeren, maar nu was goed te zien waarom! Windkracht 12 en golven van ruim 20 meter!! Het leek de film “Perfect Storm” wel!

Maar dit was niet het ergste. Een van de hoofdmotoren was door het slingeren uitgevallen. Dit scheelt de helft in vermogen en dat kun je met dit weer slecht gebruiken. En je kunt ook niet zomaar de motor weer inschakelen! Beide motoren zitten namelijk ingeclutcht op een tandwielkast, waar de schroefas weer op aangesloten is. Maar nu komt het grootste gevaar. Voor het inclutchen van de motor, moest er afgeslackt worden. Dit zorgt ervoor dat je druk verliest op je roer, met als gevolg dat het schip onbestuurbaar kan worden. Dit heeft weer als gevolg dat het schip dwars op de golven kan komen te liggen en om kan slaan!

Gelukkig ging dit alles goed en zodra we weer met de kop in de wind lagen mocht iedereen terug naar zijn hut. Nu had ik daar alles al opgeborgen en vastgezet, maar toen ik de deur open deed lagen beide stoelen en koffers omver. Nu is dat ook niet heel gek als je weet dat we nu zelfs 45 graden hebben geslingerd. Door dit slechte weer waren we zelfs achteruit gedreven, terwijl de telegraaf op vooruit stond!
Maar ik ben nog steeds niet zeeziek!

Groetjes!


  • 08 December 2009 - 15:51

    Johan:

    Bizar man. Spannend om te lezen, maar heftig om mee te maken dink ik.

  • 08 December 2009 - 16:00

    Leander:

    dat was dan inderdaad ff heftig..

    maar als je daar zelfs al niet zee ziek van word word je het volgens mij nergens van:P

    suc6 verder

  • 08 December 2009 - 17:20

    Marinus:

    Eej chef, dat is weer eens wat anders dan met een kabbelend watertje aan motoren sleutelen..

    Gelukkig is alles goed gegaan!

    veel suc6 nog!

  • 08 December 2009 - 18:21

    Opa:

    Hoi,Patrick,
    Dat is goed afgelopen.Ik maar zeggen rustig varen op die grote plas.
    Fijn dat het zo is afgelopen.Is alles nu weer rustig ?
    Tot lezens
    Opa.

  • 08 December 2009 - 18:44

    Johan :

    Hoi Patrick als je wakker gebeld wordt met windkracht 12 en je slaapt dan nog (neem ik aan als je in bed lag ) dan heb jij geen last van zeeziek he las in je vorige berichtje dat er mensen van Wartsila aan boord waren het bedrijf in kruiningen is een klant van mij dat zijn teminste zuigers ik loop wel eens door de werkplaats aldaar nou suc6 nog en hoop dat je voorde rest een goede reis mag hebben groetjes en tot schrijven johan

  • 08 December 2009 - 19:08

    Pieter & Gerdi:

    Ha Patrick,

    Wat een verhaal. Wij zijn blij dat we er niet bij waren ( vooral Pieter)!!!!
    Je beleeft van alles. Kon je daarna weer gewoon slapen? Verder wensen we je weer een rustige reis toe.

    Groeten Pieter& Gerdi.


  • 08 December 2009 - 19:12

    Buurman Frank:

    het verschil tussen een geklust ei en Patrick ?

    een ei is uit het pak en patrick zit erin.
    groet frank

  • 08 December 2009 - 20:01

    Piet Petra :

    dat was erg heftig om mee te maken fijn dat alles goed is gekomen en niet zee ziek bent geworden fijne en rustige reis verder toegewenst piet petra

  • 09 December 2009 - 11:18

    John Maes:

    Hall Patrick, weer van een aantal verhalen van je kunnen genieten. Je maakt een berg mee zeg tijdens zo een grote vaart. Wel een prettig idee dat je het overleeft hebt en dit allemaal nog navertellen kan. Mij klinkt het althans alsof je de dood in de ogen hebt aangekeken. Misschien is het aan boord van zo'n ontzettend groot schip ook wel wennen. Ik ben blij voor je dat je zoveel dingen meemaakt en als ik het zo hoor, heb je het weer ontzettend naar je zin. Nou geniet nog even van je reizen en we spreken elkaar snel weer.

    Groet,

    John Maes

  • 09 December 2009 - 13:09

    Nelleke & Ardjan:

    Ha Patrick,

    Ik lees in je afgelopen 2 berichten dat je aardige golven hebt gezien. Acht meter en 20 meter, windkracht 12! Laat 'battenoord' het maar niet horen want ik denk dat hij dan binnen no time ook in Vlissingen op die opleiding zit :P, haha. Dan neemt hij tijdens z'n stage wat surfspulletjes mee...

    Maargoed wel mooi dat je geen last hebt van zeeziekte. Lijkt me best wel apart om mee te maken zo'n storm.
    Hoe is het verder, ik begrijp dat het allemaal heel leerzaam is. Moet je aan boord ook nog soort van examens doen of verplicht een aantal opdrachten ofzo, of helemaal niet?

    Op Flakkee verder alles rustig, niet veel bijzonderheden.
    Ik ben de laatste tijd weer aardig aan het mountainbike met Johan. Vorige week naar Haamsteden geweest, parcours lag er echt zwaar bij, volop modder enzo. Het is trouwens ook langer geworden, zitten nu nog wel een paar pittige klimmetjes in. Men surfspullen zijn inmiddels opgeborgen hoor!

    Ik zag trouwens op internet dat er op Hawai ook aardige golven stonden. Volop golfsurfen daar...

    Wil je nog een keer dat emailadres sturen want die ben ik kwijt, vandaar dat ik nog niet gemaild had en het nu maar weer op deze manier doe.

    Zo dat was het geloof ik wel weer. Succes aan boord en een goede vaart...


  • 10 December 2009 - 14:08

    :

    heej, Ik ben ben weer thuis! gave verhalen heb je! leuk om te lezen :) veel plezier nog met je laatste maandjes! tot op school! X Ellen

  • 10 December 2009 - 16:52

    Lenneke En Esli:

    who echt spannend om te lezen!
    nog spannender om mee te maken.
    geniet ervan!!

  • 11 December 2009 - 00:22

    Gijs Piraat:P:

    Zozo kitiig slecht weer zegmaar;) Tjah vorige week ook achteruit liggen varen, heel vaag:P Maar homo uit is derhalve wel tricky zodat een potentieel gevaar bestaat te kapseizen cq om te slaan aldus commentaar van Jos haardos!

    (Op wacht en niets te doen..)

  • 13 December 2009 - 18:32

    Kees En Wilma:

    Hoi Patrick

    Je heb het aardig voor je kiezen gehad met de storm, maar hopen dat dit niet meer voorkomt. nu op naar Amerika dus hopen we nu dat het weer wat rustiger wordt een goede reis groetjes Kees en Wilma

  • 13 December 2009 - 19:44

    Jeannette Le Comte:

    Hoi Patrick
    Je maakt heel wat mee zo,leuk hoor al de verhalen.Die storm was wel heftig zeker om mee te maken,knap hoor dat je nog niet zeeziek bent.Groetjes en een goede reis verder.Ook namens René en de kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Actief sinds 03 Mei 2009
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 99253

Voorgaande reizen:

03 Maart 2011 - 26 Augustus 2011

MV Avonborg

08 Oktober 2009 - 09 Februari 2010

MV Oranjeborg

Landen bezocht: