In de Baltic - Reisverslag uit Kemi, Finland van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu In de Baltic - Reisverslag uit Kemi, Finland van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

In de Baltic

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

22 November 2009 | Finland, Kemi

Hallo iedereen,

Hier een update vanuit het koude Finland. Het is hier momenteel rond het vriespunt, maar gelukkig wel met zon! Na een reis van 5 dagen zijn we vandaag aangekomen in Kemi. Bij vertrek uit Rouen werd er veel wind
opgegeven op de Noordzee, maar daar hebben we totaal geen last van gehad. Het waaide wel stevig, maar het schip lag als een huis. En ook de Baltic was als een spiegel. Dus we hebben het goed getroffen met het weer.

Aan dek begin ik nu ook steeds meer mijn draai te vinden. Het wachtlopen op de brug is ook veel interessanter nu. Op de oceaan kwamen we geen schepen tegen. Dat was in het Kanaal en op de Baltic wel anders. Dan is er tenminste wat actie Tijdens mijn wachten trof ik het ook nog eens dat we precies Dover Strait en de Sontrug tussen Kopenhagen (Denemarken) en Malmö (Zweden) passeerden. Dit maakt het gelijk een stuk interessanter tijdens een wacht! Natuurlijk zijn we ook langs Nederland gekomen. Helaas kon ik geen contact opnemen met het thuisfront door een storing bij Vodafone, dat heb ik weer!

Ook de klok is weer een uur vooruit gegaan. Dit betekend dat het hier al om 15.00 uur donker gaat worden. Dat is wel even wennen, als je tijdens het middageten de zon al ziet zakken.

Om weer een indruk te geven van het één en ander heb ik weer wat foto’s bij mijn bericht geplaatst. Het gaat hier om foto’s uit Belfast, Rouen en een aantal van aan boord. En nog eentje met mij aan het stuur van de vrijval boot(reddingsboot). De foto van het ruim is van ruim 1 t/m 3 op het tussendek, met in ruim 3 de sideloader. Zo’n zelfde ruimte bevindt zich ook nog een dek lager. Alleen daar zijn de ruimen gescheiden door waterdichte deuren.

Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties. Mocht er iemand een kaartje willen sturen, dan kan die gewoon naar mijn huisadres worden gestuurd. Dan zorgen mijn ouders ervoor dat ze op het schip komen.

De groeten vanuit Finland.

• 22 November 2009 - 18:46

Schaappie En Sharina:

eeej neeeffiiee

dus dat is lkkr koud daar:P dan tref je et weer dat je weer in de machine kamer mag gaan werke :P dan mag je weer naar boven toe als het lkkr weer word:P nog maar een paar dage en dan is et al weer bijna wintersport :P:P haha kan nie wachte:P dan is het alleen wel te hopen dat het onder het vriespunt is :P anders ligt er niet genoeg sneeuw :P

maar goed ik spreek je weer een x:P iig bedankt voor je mailtje ;)

groeten Schappiee en sharina

• 22 November 2009 - 18:55

Johan:

Harde werker, ik zie dat je over 77 dagen thuis hoopt te komen, 't gaat hard! Werkse, mazl!

• 22 November 2009 - 21:55

Jowan:

Goejemoggel,

Ziet er goed uit al die foto's. Zo zie je nog eens wat van de wereld. Je zou bijna de opleiding gaan doen voor zo'n stage.

naja over ruim 2 maanden ben je weer terug en dan kenne we je hier niet meer.

Ik wacht je volgende verslag af.

Laterzz

• 23 November 2009 - 08:00

Marinus:

Eej chef,

Wederom een interessante update! Wel leuk al die foto's! Dat ruim is flink groot.. daar kun je aardig wat in meenemen.
    Hoelang moet je nu nog op het dek lopen? Je gaat toch ook nog op de brug werken?

Veel plezier nog op die schuit..

en tot over 76 dagen..;)

laterzz

• 23 November 2009 - 16:48

Coran:

he patrick,
    je vermaakt je best:D
    Wel leuk man die foto's erbij!
    Jij komt echt overal, wel leuk hoor!
    Dat ruim is echt wel groot man, kan je met de hefstruck betje rijden daar als je moet lossen!
    succes weer
    groetjes

• 23 November 2009 - 17:13

Piet En Petra:

heelleuk om weer wat te horen van je zaterdag de mail gelezen bij je ouders hier waait het en regend het we volgen je ook met je vaar route is heelleuk om dat te zien fijn dat je het naar je zin hebt je heb nu al heel wat landen gezien mooie foto`s gr piet petra

• 23 November 2009 - 21:32

Lenneke En Esli:

heej neefje

zo te zien vermaak jij je prima:D en volgens mij hoeven we ons geen zorgen om je te maken:D
    en je heb weer een paar mooie foto's geschoten or:D
    tot snel

groetjes es en len:D

• 24 November 2009 - 11:27

Nico:

Hoi Patrick,
    net je verslag gelezen, fijn te horen dat de reis nog steeds naar wens verloopt.
    ik zag op het kaartje dat je niet zo ver van Rovaniemi zit kan je even bij de kerstman gaan kijken.
    wat is je volgende reisdoel ?
    nog veel werk plezier en tot horens.
    gr van het FINLANDplein.

• 29 November 2009 - 20:33

Kees En Wilma:

-Hoi Patrick

Wij hebben je verslag gelezen het is nu zondag 29-11-2009 je foto's zijn mooi leuk dat je van alles mag doen maar dat heb je nodig voor later dus doe je best en heel veel reis plezier
    groetjes Wilma en Kees