Vive la France - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Vive la France - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Vive la France

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

15 November 2009 | Frankrijk, Rouen

Hallo,

Hier een berichtje vanuit Rouen. Na al het gekronkel over de Seine zijn we in Rouen aangekomen. Zaterdag zijn ze begonnen met het lossen van de woodpulp. Helaas verloopt dit minder soepel dan gepland. Normaal gesproken zou er met een walkraan gelost worden, maar omdat de kraanmachinisten staken moet nu alles via de sideloader. Deze is daar helaas niet op berekend. Aan de woodpulp zitten nogal wat losse stukken en deze blijven nogal eens voor de sensoren hangen. We proberen het zoveel mogelijk op de automaat te doen, maar helaas geeft dit nogal eens een storing. Dus moeten we er constant bij blijven,iemand in de controlroom en iemand bij de liften. Zelf heb ik een tijd bij de liften gestaan, om daar alles in de gaten te houden en de losse stukken woodpulp te verwijderen, mochten deze voor de sensor blijven hangen. Tevens hebben ik ook nog geholpen met het laden van de stores. Eindelijk weer eens Nederlandse producten aan boord.

's Avonds zijn we nog wezen stappen. Helaas valt het nachtleven in de stad erg tegen. Maar dat weet je van te voren ook niet. Vandaag heb ik samen met de andere stagiaire de toerist uitgehangen. We hebben de hele middag door de stad gelopen. De binnenstad heeft veel oude en mooie gebouwen! Uiteraard heb ik weer wat plaatjes geschoten.

Maandag gaan we weer verder met lossen en dan is de planning dat we dinsdag vertrekken richting Finland!

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties!

Groetjes

• 15 November 2009 - 21:10

Buurman Frank:

ja pat. fransen en staken dat kunnen ze beter dan werken. hey suc6 naar finland en trek je bontjkas aan. zal wel koud zijn. grtz van de buren

• 15 November 2009 - 21:25

P.J:

Eej neeffiee

das dan weer jammer dat het nachtleven tegen viel:P, haha
    maar ja dat kan je ook niet weten van te voren
    das balen dat die mensen staken, aan de kranen kan het als het goed is niet liggen die zijn van Kalmar dacht ik;) want er zijn dit jaar een aantal mensen daar kranen weze plaatse en zo, dus:P dat moet geen probleem zijn:P:P

sucses morgen met het verdere uitlade, en goede reis dinsdag richting Finland;)

groeten P.J en Sharina

• 15 November 2009 - 21:55

Johan:

Hoi Patrick

Het is daar echt met de franse slag maar goed morgen dus op weg naar Finland alvast een beetje wennen aan de kou nou ja in Oostenrijk regent het nu ook warm water maar ja het is ook nog geen februari veel succes en tot horens

Groetjes johan

• 17 November 2009 - 20:28

Kees En Wilma:

Hoi Patrick

Nou nog even op je tanden bijten in Frankrijk, daarna op naar Finland dus doe je muts op en sjaal,wanten aan
    groetjes Kees en Wilma

• 18 November 2009 - 15:59

Opa.:

Hoi, ouwe zeerob.Weer al op weg intussen naar Finland?.Als het tijdens de reis ook zo hard waait als hier vandaag zal het wel schommelen wezen.Goede vaart en tot schrijvens.
    Opa.

• 18 November 2009 - 18:45

Piet & Petra:

bij ons alles goed waait heel hard van daag dat zul je wel merken als je langs nederland komt goede vaart en kleed je goed voor de kou in finland gr piet petra len esli

• 26 November 2009 - 19:41

Pieter & Gerdi:

Hoi Patrick.

Hier weer een berichtje van ons. We zijn maandag terug gekomen van een heerlijke zon vakantie. We zijn op Tenerife geweest. Het varen is voor Pieter niet weg gelegd, lekker over boord hangen!!!!!
    Ben je nog in Finland of ben je al weer op verdere door reis. Tot de volgende mail, we kijken er weer naar uit.

Groetjes Pieter & Gerdi.