Weer naar zee! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Weer naar zee! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Weer naar zee!

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

03 November 2009 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

Hier nog even een bericht voordat we de Atlantische Oceaan opgaan.
Zondag zijn we in Three Rivers naar het shoppingcenter gelopen. Dat was een stevige wandeling, maar we hebben wel wat van het stadje gezien. Allemaal super grote winkels. Waaronder een Wallmart. Nou daar verkopen ze werkelijk alles! Er zitten ook echt heel veel autodealers hier, ik had helaas geen camera bij me. Later heb ik nog wel mooie foto's gemaakt rondom het schip, het was prachtig weer daarvoor.
Ik heb trouwens ook nog wat foto’s geplaatst in mijn fotoboek. Ik had beperkt draadloos internet in de haven, dus kon ik mijn mail even bekijken en ik heb ook nog enkele mensen gesproken op MSN. Dat zal zeker niet het geval zijn de komende 9 dagen!
Jullie zullen wel denken dat het leven van een zeeman alleen maar uit stappen bestaat, maar dat valt wel mee hoor! Ze zeggen dat je als leerling verplicht bent om te gaan stappen, ;) nu kan het namelijk nog. Als je straks een functie hebt aan boord zit je namelijk met wachtlopen enz. Dus moeten we het er nu van nemen.
Voor mij is het trouwens over met de normale werktijden, ik ga vanaf vandaag aan dek werken. Dus ook ’s nachts wachtlopen. :(

Maandagavond zijn we vertrokken vanuit Three Rivers. En als het goed is zijn we dan over 9 dagen in Belfast. Het schijnt dat we onderweg zeer slecht weer tegen gaan komen, dus dat wordt weer lekker slingeren. Gelukkig is er nu wel lading aan boord, dus zal het wel wat minder zijn dan op weg naar Canada.

Groetjes!

  • 04 November 2009 - 02:43

    Stephan:

    Ja jongen, de Atlantische is vervelend weer aankomende dagen! :P

    'k Hoop dat je het naar je zin hebt en je de dagen doorkomt op dek. (Iedereen vind het de vervelendste klus volgens mij?) Suc6 met de verslagen en we spreken elkaar gauw over de mail! ;)

    Grtz,

    Stephan

  • 04 November 2009 - 09:35

    Nico:

    veel succes met de overtocht naar belfast,hopenlijk de wind in de rug dan valt het wel mee. ja wachtlopen is nooit zo leuk vooral niet snachts. Hoeveel uren op en hoeveel rust heb je dan groetjes Nico, Ans, Nick

  • 04 November 2009 - 10:59

    Johan M:

    Suc6 an Dek!!

  • 04 November 2009 - 12:36

    Cobi:

    Ha Patrick,
    Nou dat waren al wat mooie foto's zeg.
    Dus de warmte van de machine kamer is over, en je moet overal in meedraaien ook minder leuke dingen. Maar goed een muts heb je alvast tegen kouwe oren !
    Hoeist met je verslag, is dat nog gelukt om daar wat aan te doen ?
    proberen maar om dat bij te houden.
    Nou tis te hopen dat het weer mee valt de komende dagen. Er is trouwens in Oostenrijk weer opnieuw sneeuw gevallen, nadat de eerste bups weer gesmolten was.
    Nou weer veel succes en tot schrijfs!

  • 04 November 2009 - 14:48

    Jan-willem Van Der V:

    he chef,

    Wel gaaf om al je verslagen te lezen. Is echt gaaf lijkt me. Kijk uit dat je niet van boord geblazen word in de storm snachts. Doe jij maar lekker sleutelen op die boot dan komt t allemaal wel goed. Succes en ben benieuwd naar je volgende blog.

  • 04 November 2009 - 17:00

    Dieko:

    hey niet zeeziek worden ej:P

    latur dieko

  • 05 November 2009 - 17:31

    Piet En Petra:

    mooie foto`s succes met het werken aan dek en het wachtlopen gr p p l e

  • 05 November 2009 - 21:56

    Buurman Frank:

    hey patrick. goed zo af en toe van je te vernemen. uiteindelijk is dat laatste tentamen toch goed gekomen. goede terugreis en wordt niet te groen onderweg.

  • 06 November 2009 - 15:45

    Opa.:

    Hoi Patrick,
    Hartelijk dank voor jouw felicitatie.Fijn om te horen dat bgod gaat opde woelige baren.Ik van harte dat niet zeeziek wordt want dan is de ellende niet te overzien maar je kan er niets aan doen.Mischien is aan dek nog wel het beter dan benedendeks.Je heb daar meer frisse lucht om je heen.
    Wat doe je aan dek? alleen wacht lopen of ook nog wat anders?
    Ja ik heb jouw mail gekregen maar wist even niet wat ik schrijven moet.Ik doe dit maar weer op de beproefde mamier want ik weet niet of je een mail kan ontvangen.Deze methode is vast en gaat goed.
    Hou je even even over de Atlantic en spoedig tot lezens.
    Ik zal aan allen de groeten doen vanavond.
    Groetjes,
    Opa.

  • 07 November 2009 - 12:57

    Ardjan:

    Haa Patrick,

    Uiteraard heb ik al je blog's gelezen, wel interessant hoor.
    Je hebt in een korte tijd een hele hoop nieuwe ervaringen erbij als ik het zo lees.
    Het lijkt me wel heel leerzaam als ik die foto's van de machinekamer enz zie...
    Klopt het allemaal een beetje met het beeld dat je van te voren had of ben je nog voor een hoop verrassingen komen te staan?
    Ben je verder nog op de hoogte van de 'nieuwtjes' van het prachtige Flakkee ;)?
    Ik heb er eigenlijk geen, hier gaat alles gewoon door. Geen spectaculaire zaken.. Wat surfen betreft heb je nog niks gemist, ik ben niet meer geweest sinds je weg bent en de rest ook niet. De temperatuur begint ook langzaam maar zeker te dalen dus hooguit nog 1 of 2 keer surfen en dan is het klaar denk ik. Vorige week zaterdag zijn ik, marinus en herman met aanhang wezen snowboarden in Zoetermeer, was wel leuk. Alvast een voorproefje voor aankomende wintersport. Zelf zit ik inmiddels weer op school, dus weer aardig wat vrije tijd :p...

    Ik geloof dat dit het wel een beetje was, veel succes en ik lees je volgende verslag wel weer...

    Ardjan, en ook de groeten van Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Actief sinds 03 Mei 2009
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 99257

Voorgaande reizen:

03 Maart 2011 - 26 Augustus 2011

MV Avonborg

08 Oktober 2009 - 09 Februari 2010

MV Oranjeborg

Landen bezocht: