Update vanuit Three Rivers - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Update vanuit Three Rivers - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Update vanuit Three Rivers

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

01 November 2009 | Canada, Ottawa

Hallo mensen,

Iedereen nog heel erg bedankt voor de felicitaties en reacties. Nou een verjaardag aan boord is wel heel wat anders dan thuis. Je merkt er niet veel van dat je jarig bent. Je wordt wel gefeliciteerd, maar dat is dan ook alles. Natuurlijk hebben we ’s avonds nog wel een pot bier gedronken.

In Grand Anse hebben we 4 dagen gelegen. Dit is 1 dag langer dan gepland was. Dit kwam door dat er sneeuw viel en was het dus niet mogelijk om de woodpulp te laden. Ja, zo ga je binnen 2 weken van ruim 30 graden naar sneeuw! Heb mijn eerste sneeuwballen al gegooid :p haha! Nu vonden wij het niet zo heel erg om er een dag langer te liggen. Zo hadden wij namelijk de mogelijkheid om een biertje te gaan drinken in het naast gelegen stadje. Bij terugkomst op het schip kregen de andere stagiair en ik de opdracht om nog wat bitterballen te bakken.

Na Grand Anse hebben we nog een dag in Pointe au Pic gelegen. En momenteel liggen we in de haven van Three Rivers. Hier liggen we tot na het weekend. Dit omdat er niet geladen wordt vanwege Halloween. Voor ons de uitgelezen kans om eens in de stad rond te kijken. Vrijdagavond zijn we wezen stappen met 2 bemanningsleden van de Metsaborg (die lagen hier ook in de haven).
Ook gisteravond zijn we weer wezen stappen. Nu was het Halloween, dus was een stuk drukker in de stad. Echt bijzonder om dat eens mee te maken.

Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn belevenissen ;)

Groeten vanuit Three Rivers!

• 01 November 2009 - 17:12

Hennie:

Hoi Patrick,
    Leuk weer iets van je te lezen. Hier regent het ook al heel de middag. Hoe lang is het varen naar Belfast?. Heel veel plezier nog en geniet maar van deze mooie en leerzame reis.

Groetjes mams.

• 01 November 2009 - 17:22

John Maes:

He Patrick, nog van harte gefeliciteerd voor zover ik dat niet gedaan heb! Echt cool dat je zoveel dingen meemaakt. Van dertig graden en dan weer plots in de sneeuw zitten. Nu heb je ook eens een echte Halloween meegemaakt en zoals ik op TV altijd zie, is dat een heel erg dik feest. Hoop dat het persoonlijk ook heel goed met je gaat. Je maakt natuurlijk wel een hoop mee, maar kom je ook nog wel tot rust. Het lijkt me namelijk hard werken aan boord. Hier gaat alles goed, druk bezig. Ik werk momenteel voor de grote verzekeraar ASR NL, dat vroeger onderdeel van Fortis was. Het gaat erg goed, maar vanuit geheimhoudingsplicht kan ik hier niet teveel over vertellen. Het is allemaal superinteressant en het is keihard werken. Nou heel veel succes en tot je volgende berichtje. Ontvang je trouwens SMS op je mobiele NL phone? Lijkt me wel cool om je af en toe een SMS te sturen?

Groet,

John Maes

• 01 November 2009 - 19:00

Johan :

Hoi Patrick
    Leuk jo is dit jaar al de 2 keer dat je sneeuwballen gooit hier is het gewoon hollandse herfst regen en wind was weer een leuk verhaal leuk om te lezen nou nog veel plezier en een goede reis

Groetjes Johan

• 01 November 2009 - 19:22

Cobi:

Hallo Patrick,
    Zagen net dat er weer een berichtje van je was, dus gelijk maar weer even reageren, nou je hebt wel een hele overgang van het weer.
    Maar ja alles went, zeggen ze.
    Dus ze doen daar actief aan Halloween,wel appart zeker?
    Doordat je langer aan wal lag heb je weer wel wat kunnen bekijken.
    Kom je nu voorlopig niet meer aan wal ?
    Nou nog veel succes en geniet nog maar van deze reis.
    Veel groetjes Cobi, ook van de anderen

• 01 November 2009 - 20:31

Piet &PETRA:

leuk om weer wat van je te horen bij ons alles goed miranda en johan trouwen 16juli 2010 ,fijn dat je het naar je zin hebt en dat je al sneeuw heb gezien veel plezier en een goede reis naar belfast

• 01 November 2009 - 21:05

Ans:

Wel fijn dat je af en toe ergens langer blijft liggen want dan kun je nog eens wat bekijken en zie je echt wat van de wereld. Hier verandert er niet zo veel. Ja het is nu herfstachtig en we zijn nogal verwend met het weer dus valt het weer tegen regen en wind.
    Veel plezier en tot horens.

• 02 November 2009 - 09:42

Opa.:

Hoi,Patrick,
    Leuk om weer even een berichtje te lezen.Fantastish dat goed gaat en naast het wewrk ook nog wat plezier kan maken.Ik denk dat Heineken er ook goed mee is. Bij jullie sneeuw en hier regen.Lees je weer wel bij de volgende mail.
    Succes en groetjes,
    Opa.

• 02 November 2009 - 20:21

Coran:

he patrick, dat is mooi dat alles goed gaat!
    wel leuk dat je aan wal kon, dan ben je niet altijd op het water!
    wel leuk dat je daar gaat stappen enz...
    nou hier ook alles oke hoor!
    groetjes coran