Bijna jarig. - Reisverslag uit St. Lawrence, Canada van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Bijna jarig. - Reisverslag uit St. Lawrence, Canada van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Bijna jarig.

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

24 Oktober 2009 | Canada, St. Lawrence

Hallo iedereen,

Hier weer een berichtje van mij. Morgen is het zover, dan mag ik voor het eerst,en waarschijnlijk niet voor het laatst, mijn verjaardag aan boord vieren. Dat is wel even wat anders dan thuis met familie en vrienden. Geen visite dit keer voor mij ;) Aan boord is het de gewoonte dat je 2 dozen bier schenkt. Een voor in onze dayroom en een voor in de dayroom van de boys (de Filippijnen).
Wel hebben we het nadeel dat we net in Canada aankomen. Daar mag je geen alcohol hebben in de openbare ruimtes, maar mag iedereen wel een doos bier in zijn hut hebben. Dus daar zorgen we dan ook voor ;) Anders moeten we een week zonder doen.

Momenteel varen we op de St.Lawrence en hopen we morgen aan te komen in Grande Anse. Hierna gaan we nog naar Point au Pic en Three Rivers (beide Canada). Volgende week gaan we beginnen aan de oversteek naar Europa. De reisplanning is wel iets veranderd. We gaan nu eerst naar Belfast i.p.v. Rouen. Na Rouen gaat de reis naar Kemi (Finland) en daarna weer naar de andere kant van de oceaan, namelijk Baltimore (VS). Er gaan zelfs de geruchten dat we weer een reisje naar Zuid-Amerika gaan maken :) Maar niets is zeker in de scheepvaart, dus het kan nog makkelijk een aantal keer veranderen.
Het weer hier is wel even flink wat kouder dan Zuid-Amerika. Hier is het iets van 7 graden. Heeft wel weer als voordeel dat het in de machinekamer een stuk aangenamer is om te werken. Daar ligt nu de temperatuur zo rond de 20 graden.
Met deze buitentemperatuur kan ik wel alvast een beetje wennen voor de wintersport ;)

Tot op heden heb ik nog geen last gehad van zeeziekte. Ondanks dat we onderweg hier naar toe wel flink geslingerd hebben. Er stond een leuke deining dwars op het schip. Omdat we in ballast varen slingert het schip dan net wat meer. In ballast varen houdt in dat er geen lading aan boord is, alleen wat ballastwater in de ballasttanks. Maar gelukkig ben in niet uit bed gerold ;) Het douchen was wel even wennen, je moest je goed vast houden. Ook met slapen moest ik wennen. Gelukkig heb ik nu totaal geen last meer van dat trillen. Er valt mee te leven toch Haan? Ook aan het geluid om je heen wen je aan. Hoorde zelfs het verhaal van een WTK (werktuigkundige, iemand die in de machinekamer werkt) die 's nachts de stofzuiger aanzet, omdat het anders te stil is thuis. Dus pas maar op ma :p

Nou over foto's hoeven jullie je geen zorgen te maken. Op zee valt er weinig te zien. Heb in Colombia en Venezuela wel wat plaatjes geschoten. In Venezuela was het maar een klein haventje, met daarachter tegen een berg gelegen de stad. De meeste huisjes waren in verschillende kleuren geverfd. Dat was wel heel mooi om te zien. Jammer dat er middenin een grauwe flat stond :s We zijn daar ook nog even de wal op geweest, maar toen viel het toch even tegen. Al die huisje lijken dan meer krotten en er hangt ook een rioollucht en het stinkt naar de gasolie.
Het schijnt dat die hier maar iets van 3 cent de liter kost, dus daar kan je wel een tank volgooien ;) Het is trouwens wel handig als je een beetje Spaans kunt, want als je in het Engels vroeg waar er een bar was verwezen ze je allemaal naar een tietentent (zo noemen ze dat hier aan boord). Maar die zochten we dus niet. Uiteindelijk zijn we wat wezen drinken in een Chinees restaurant/bar. Ja die Chinezen kom je overal tegen.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Ik ga nu nog even wat bier veiligstellen voor morgen.

Groetjes vanuit Canada

• 24 Oktober 2009 - 11:12

Pamela:

Hee patrick!
    gefeliciteerd alvast met je verjaardag! en heel veel plezier nog op je stage.
    X

• 24 Oktober 2009 - 11:54

Ans:

Patrick alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat ze maar lekker mogen smaken.
    Een hele fijne dag toegewenst van
    Nico, Ans, Anco, Kimberley, Leontine, Pieter en Nick
    Tot schrijfs

• 24 Oktober 2009 - 13:59

J. Melaard:

Ouwe Zuipschuit! Maak dr maerege wat moois en gezelligs van, in NL is het vandaag takke weer.

Adiosss Amios

• 24 Oktober 2009 - 14:01

Opa.:

Hoi,Wereldreiziger.
    Zo te lezen zit er nogal wat in het vat(bier schijnt daar ook in flesjes te zitten)
    Fijn dat je geen last van zeeziekte hebt.Nog even en over 106 dagen ben je er weer.Morgen stuur ik nog eenmmailtje.
    Groetjes,
    Opa.

• 24 Oktober 2009 - 14:29

De" Kommetjes":

Ha Patrick
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, en nog gezonde jaren, ja dat is wel wat anders dan thuis met je familie, maar daar hebben ze toch ook bier en wij nemen er hier wel een of twee op jou succes en tot het vlgde verslag !
    Cobi

• 24 Oktober 2009 - 16:23

Jowan:

Heey Patrick,

Goh wat een wereld reis joh, dacht dat je van plaats naar plaats ging, maar je gaat van wereld rond naar wereld rond:P

Nou alvast gefeliciteerd en ik hoop dat het bier een beetje smaakt daarsow,

Laterzzz

• 24 Oktober 2009 - 16:24

Maaike:

Ha broer!
    Alvast gefeliciteerd! Dat je maar een leuke en gezellige dag mag hebben! Voor dat je weer naar Zuid Amerika vaart kan ik je wel wat spaans leren hoor, want dat ga ik binnenkort zelf ook leren :D
    Trouwens, hoe is je frans, voor in Canada? ;)

xx, je zusje

• 24 Oktober 2009 - 21:14

Fam Kardux:

hoi neefje

alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
    maak er een mooie dag van
    groetjes

• 25 Oktober 2009 - 09:12

Henk Ellen En Kids:

Hoi patrick van harte gefeliciteerd met je verjaardag zo te horen heb je het goed naar je zin dus dan vliegt de tijd voorbij het is voor ons ook leuk om af en toe wat van je te horen dan weten we ook een beetje hoe het er op zee aan toegaat nou veel plezier aan boord en tot horens

• 25 Oktober 2009 - 09:14

Pa En Ma :

Hoi Patrick,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ja dit is wel wat anders dan dat je gewent bent, maar ook dit went!
    Hier zal het stil zijn vandaag, maar we zullen wel een fles wijn opentrekken op je gezondheid.
    Een fijne dag toegewenst.

Pa en Ma

• 25 Oktober 2009 - 09:29

Opa En Oma B:

Hallo Patrick,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel jaren van gezondheid toegewenst.
    Fijn te horen dat je het goed naar je zin hebt!
    Maak er maar een leuke tijd van en probeer er zoveel mogelijk van op te steken.
    Wij worden op de hoogte gehouden door je Pa en ma.

Groeten,
    Opa en oma Brooshoofd

• 25 Oktober 2009 - 10:03

Nico:

Hallo Patrick, van harte gefeliciteerd met verjaardag van Nico,Ans en Nick en hopenlijk nog vele jaren en drink er maar een Polar biertje op of heb je gewoon Heineken aan boord.
    vele groeten van het finlandplein en een gezellige dag vandaag.

• 25 Oktober 2009 - 10:38

Vrees:

eej chef, leuk verhaal weer! Gefeliciteerd met je verjaardag. Tot wanneer moet je nog in de machinekamer staan? Goeie reis nog enuh.. proost!

later

• 25 Oktober 2009 - 15:49

Coran:

Ha patrick van harte gefeliciteerd met je verjaardag he, je merkt er niks van zeker dat je jarig bent?
    Wel leuk dat je daar ook af en toe een biertje kan doen:D
    Hier is het vandaag wel mooi weer hoor!
    Je had weer een lang stuk geschreven, wel leuk om te weten wat je allemaal doet en waar je heen gaat enzo!
    Nou neem der nog maar 1 van mij...
    groetjes coran en margaretha

• 25 Oktober 2009 - 19:06

Pieter & Gerdi:

Hoi Patrick,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Leuk om je verslag weer te lezen.Verder weer een goede reis.

Groetjes Pieter & Gerdi.

• 26 Oktober 2009 - 08:30

Kees En Wilma:

Hoi Patrick
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en een goede reis het gaat goed met je heb ik gelezen dus doe je best en maak er een leuke tijd van maar dat zal wel lukken groetjes Kees en Wilma

• 26 Oktober 2009 - 11:43

Dieko:

heey patrick

nog gefeliciteerd

laturz

• 26 Oktober 2009 - 17:45

Ardjan :

Hallow Patrick,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dat is wel even iets anders om je verjaardag aan boord te vieren.
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt, is het wel een beetje wat je verwacht had?
    Nou hier gaat het allemaal gewoon z'n gangetje, ik moet nog 1 weekje werken en dan mag ik weer naar school. Trouwens gisteren 2 inbrekers op heterdaad aangehouden, oftewel echt boeven gevangen :)! Verder niet veel meer gesurft en de temperatuur begint hier ook gestaag te dalen dus het surfen zal binnenkort ook wel over zijn...
    Is er al een adres bekend waar we een pakje naar toe kunnen sturen of kunnen we alleen via deze manier contacten?
    Veel plezier en suc6...

Ardjan & Nelleke

• 29 Oktober 2009 - 17:40

Miranda:

Hey postmaatje!

Jij vermaakt jezelf wel als ik het zo aan het lezen ben. Geweldig dat je het zo goed naar je zin hebt. Ik denk dat je nog geweldige dingen gaat zien. Is het trouwens waar wat men altijd zegt. In elke haven een ander schatje of valt dat nog wel mee. hihi
    Veel succes verder en ik volg je via hyves. Erg leuk om te zien waar je zit en wat je doet.

xx Miranda