Aan boord - Reisverslag uit La Guaira, Venezuela van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Aan boord - Reisverslag uit La Guaira, Venezuela van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Aan boord

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

13 Oktober 2009 | Venezuela, La Guaira

Hallo iedereen,

Bedankt voor de reacties op mijn vorige blog. Erg leuk om iets uit Nederland te horen!

Na aan boord te zijn gegaan in Cartagena, kreeg ik eerst de tijd om mijn hut in te richten enzo. Het is niet zo'n grote hut, maar heb wel alles erin zitten wat ik nodig heb. Nadat ik een rondleiding over het schip had gehad van Bjorn (andere stagiair) mocht ik beginnen in de machinekamer. Nu was het buiten al niet koud, maar daar helemaal niet. Het is daar iets van rond de 40 graden. Dat is dus flink zweten. Ook al zonder dat je iets doet :p

Zaterdag zijn we uit Cartagena vertrokken richting La Guaira in Venezuela. We zijn vlak langs Aruba gevaren. Dus had ik weer heel even bereik met mijn telefoon om een paar smsjes te versturen ;)

Vanochtend zijn we aangekomen bij La Guaira. We liggen momenteel nog ten anker voor de kust van La Guaira. We kunnen de haven nog niet in, omdat er een feestdag schijnt te zijn. Morgenochtend vroeg gaan we de haven binnen.

Na Venezuela gaan we naar Canada. Vandaar uit vervolgt de reis zich via Frankrijk naar de UK. Maar dit kan nog wel een aantal keer veranderen.


Nu ga ik nog ff genieten van het uitzicht ;)

Groeten Patrick


  • 13 Oktober 2009 - 13:48

    Schappiee:

    Eejj neeffiiee :P

    je hoeft in ieder geval niet stil te zitten:P laten ze je maar aan het werk houden daar:P nog gefeliciteerd met je kleinste neeffie en je opa:P

    kzou die hitte maar alvast opspare als da kan :P voor de reis naar canada :P want volgens mij is et niet egt warm daar (A) doe mar een hoop foto's maken en die maar laten zien als je terug bent:P en ga lkkr mee feeste jo :P geniet jij nog even van het uitzicht en werkse nog en tot over een tijdje ;)

    bijna wintersport (A)(A):D:P

    Groeten PJ

  • 13 Oktober 2009 - 13:52

    Johan Melaard:

    Maitrooo, ik zag opeens je nieuwe blog verschijnen. Mooi man! Hoe bevalt het eten, en 't snurken? Druk druk druk? Werkse, en veel plezier!

  • 13 Oktober 2009 - 13:55

    Marinus:

    Eej chef het klinkt leuk zo op dat schuitje.. Is La Guaira nog een leuke havenstad? Kun je daar dan nog van boord? Veel plezier nog met je reis en ik zie je nieuws wel!
    Later

  • 13 Oktober 2009 - 19:40

    Ans:

    Ja wel even wennen die warmte en je hutje.Zeker wel een mooi uitzicht, je neemt toch zeker wel veel foto's. Hier gaat alles z'n gangetje. Het is wel stil nu Anco ook de deur uit is. A.s. zondag gaan we met Opa bij Anco en Kim op visite. Het wordt hier wel stil in huis hoor. Maar ja Nick is een hele dag naar R'dam naar school, hij heeft het wel naar zijn zin op het Scheepvaart en Transportcollege, wel even wennen want hij moet nu huiswerk maken en dat was hij niet gewend.
    Groetjes

  • 13 Oktober 2009 - 21:07

    Aj:

    Heey ouwe zeerot!

    Ik lees dat het allemaal wel goed gaat.. Ben je nog zeeziek geweest of valt dat wel mee?
    Wel lekker dat je nu eindelijk aan het varen bent eej! Veel succ6 daar en maak der wat van..

    Aloha,


  • 14 Oktober 2009 - 17:05

    John Maes:

    He Patrick,

    Goed om te horen dat je lekker bezig bent aan boord. De voertaal in Venezuela is volgens mij Spaans, dus als jullie daar nog gaan aan leggen moet je wel een beetje je Espanol oefenen. ?Como esta? !Muy bien y tu! Geniet er maar van en we houden contact via je site.

    Groet,

    John Maes

  • 15 Oktober 2009 - 16:27

    Coran:

    Ha patrick super dat je het zo naar je zin hebt!
    Je wou het zo graag dus dan geloof ik dat het nu zo leuk is!
    Wel lekker warm hoor, dan zal je idd wel veel zweten!
    Wel leuk als je een eigen hutje hebt!
    En zie je veel onderweg en in de havens?
    Succes weer, en ik wacht op het volgende bericht!
    Groetjes coran

  • 16 Oktober 2009 - 17:15

    Pa En Ma:

    Hoi Patrick,

    Hier even een korte reactie vanaf het zonnige en warme Kreta.
    Hier gaat alles goed, hebben mooi weer en een prima hotel.
    Er staat hier een stevige surfwind (5 a 6) met een bijna gladde zee.
    We vermaken ons prima. Gaan zo weer ergens eten, veel keus en goede kwaliteit.
    Goed te lezen dat het je goed bevalt en dat je het naar je zin hebt.
    Stuur binnenkort weer wel een wat uitgebreidere mail.
    Groetjes Pa en Ma.

  • 16 Oktober 2009 - 17:17

    Piet En Petra:

    fijn dat het goed gaat wij hebben he ook naar ons zin op kreta met de meiden gaat het ook goed groetjes ons

  • 18 Oktober 2009 - 13:17

    Opa,:

    Hoi Patrick,
    Eindelijk de tijd gevonden te reageren op jouw berichtje.Ik hoop dat je het intussen een beetje gewend bent geworden op de ruige baren.
    Hoe staat het met de verwachte zeeziekte? Valt het mee? waar zit je intussen al richting Canada.
    Hou je haaks en tot mailens.
    Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Actief sinds 03 Mei 2009
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 99255

Voorgaande reizen:

03 Maart 2011 - 26 Augustus 2011

MV Avonborg

08 Oktober 2009 - 09 Februari 2010

MV Oranjeborg

Landen bezocht: