Caribische temperaturen - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Caribische temperaturen - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Caribische temperaturen

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

20 April 2011 | Puerto Rico, San Juan

Hallo iedereen,

Ik zal maar beginnen met wat er zoal gebeurd is na vertrek in Burns Harbor. Nu is dat niet zo bijzonder veel, maar een van de dingen is dat ik een paar dagen aan dek heb gewerkt omdat we nog door alle sluizen in het Wellandkanaal moesten. Hier mocht ik op de bak helpen met uitgeven van de trossen. Ook zijn we Detroit weer gepasseerd dus heb nu wel wat foto’s van de skyline kunnen maken.

Eenmaal in Hamilton werd er dezelfde dag nog begonnen met laden van de maïs en gerst voor Puerto Rico. De dag erna moest ik nog om een inenting, want ik miste er eentje. Dus ben ik een ochtendje op pad geweest om een vaccinatie tegen de gele koorts te halen. Aan boord probeerden ze me al gek te maken met allerlei bijwerkingen, maar gelukkig heb ik nergens last van gehad. Doordat het laden vrij vlot ging zat ons bezoekje aan de Niagara watervallen er helaas niet meer in.

Na vertrek uit Hamilton mocht ik gelijk weer aan dek beginnen om te helpen in de sluizen die we nog te gaan hadden op de Seaway. Daarnaast moest ik ook sturen van ’s ochtends 04:00 tot 06:00 uur en ’s middags van 16:00 tot 18:00 uur. De eerste keer mocht ik sturen op een smal stukje met veel stroming. Dat was dus niet zo’n succes. Maar gelukkig kreeg ik later de smaak te pakken en ging het een stuk beter.

Nadat we alle sluizen gepasseerd waren mocht ik weer aan de slag in de machinekamer.
Daar heb ik o.a. een smeerolieseparator overhaalt, maar voornamelijk ben ik bezig met allerlei klusjes die op de joblist staan. Nu het wat mooier weer is zijn dat voornamelijk klusjes aan dek ;) Maar dat is niet verkeerd hoor, want beneden is het best warm en aan dek is het goed te doen met een beetje wind. Je kunt wel merken dat je met die zoute lucht snel verkleurt, want na één dag was mijn nek al verbrand.

De dag van aankomst in San Juan ben ik samen met de 3e stuurman en Milan (andere stagiaire) het oude gedeelde van San Juan gaan bezichtigen. We hebben daar lekker een terrasje gepakt, wat hier heel goed te doen is. Daarna zijn we door de stad gaan lopen en kwamen we uit bij het “San Cristobal Castle”. Hier mochten we gratis naar binnen omdat er één of andere feestweek gaande is. We hebben hier wat rond gekeken en foto’s gemaakt en zijn vervolgens de oude stadsmuur gaan volgen en kwamen toen uit op een groot grasveld waar een hoop kinderen aan het vliegeren waren. Hier was ook het “San Felipe del Morro Castle” dus dat hebben we ook gelijk maar bezocht. Na dat fort te hebben bezichtigd zijn we wat door de stad gaan lopen en hebben we nog wat gegeten op een terrasje. Daarna zijn we terug gegaan naar het schip omdat de 3e stuurman weer aan de slag moest. ’s Avonds ben ik nog wezen stappen met de 2e en 3e wtk, dus ben die dag zeer weinig aan boord geweest ;)

De volgende reis gaat naar Barranquilla (Colombia) om daar te laden voor Vitoria (Brazilië). Officieel is deze reis nog steeds niet bevestigd. Dus we wachten het maar af. Er is wel bevestigd dat we in dit gebied blijven. Dus we houden dit mooie weer! Dat bevalt namelijk maar al te goed ;)

Groetjes vanuit een warm en zonnig Puerto Rico!


  • 20 April 2011 - 16:23

    Hennie:

    Hoi Patrick,
    Weer een leuk verslag van je.
    Dat je maar lekker bruin mag worden.
    Hier is het ook zonnig en warm weer.
    Veel plezier en werkse nog aan boord.
    Groetjes Mams.

  • 20 April 2011 - 17:09

    Nico:

    Hoi Patrick
    Fijn te lezen dat het goed gaat en weer veel nieuwe ervaringen en indrukken hebt opgedaan in het caribisch gebied. Ja met die temperaturen is het goed toeven op een terrasje met een kouwe klets. Maar hier verbranden wij ook al hoor. Nou nog veel plezier en goede reis
    Tot horens. Gr van Finlandplein.

  • 20 April 2011 - 19:23

    Miranda:

    leuk zo om elke keer iets van je te lezen
    niet te bruin thuis komen he

    groetjes
    je nicht

  • 21 April 2011 - 11:26

    Rene En Jeannette:

    Hoi Patrick,
    Leuk verslag weer, en zo zie je nog eens wat van de wereld. gaaf hoor.
    hier is het ook goed te doen we hebben al prachtig weer. fijne paasdagen gewenst en tot de volgende keer.
    groetjes uit menheerse

  • 22 April 2011 - 08:42

    Opa:

    Hoi,Patrick,
    Weer een leuk briefje van het reisverloop. Zo zie je nog een wat.
    Sorry dat ik niet eerder her gereageerd maar de klim naar boven is nog erg moeilijk. Ook kom ik er niet toe om iedere dag achter de computer te gaan zitten. Dikwijls ontbrekt het me aan adem en kan ik niet klimmen.
    Ik wens je verder veel goeds op het verdere van de reis.Geniet er van.
    Groetjes,
    Opa.

  • 22 April 2011 - 20:31

    Kees En Wilma:

    Hoi Patrick
    Leuk dat we weer iets van je gezien en gehoord hebben. Het is hier ook mooi weer. Nog heel veel plezier met je verdere vaart

  • 23 April 2011 - 06:04

    Henk Ellen En Kids:

    leuk te horen dat je het naar je zin hebt
    jij hoeft later geen wereldreis meer te maken want je komt nu al bijna overal

    de groetjes en tot horens

  • 23 April 2011 - 09:16

    Piet Petra:

    leuk verslag, en je gaat naar een mooie streek toe ,geniet er maar van wij hebben ook mooi weer, en fijne paas dagen groetjes piet petra lenneke en esli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Actief sinds 03 Mei 2009
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 99191

Voorgaande reizen:

03 Maart 2011 - 26 Augustus 2011

MV Avonborg

08 Oktober 2009 - 09 Februari 2010

MV Oranjeborg

Landen bezocht: