Goodbye Avonborg, hello Nassauborg - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Goodbye Avonborg, hello Nassauborg - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Goodbye Avonborg, hello Nassauborg

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

14 Juli 2011 | Finland, Helsinki

Zo mooi als mijn stage begon met verre reizen, zo eindigt die met korte reisjes in de Baltic. We zijn namelijk in het kolencharter beland. In mijn vorige blog zei ik dat we 2 reizen naar Vysotsk zouden doen, maar we waren nog niet vertrokken uit Tahkoluoto of de bestemming werd al gewijzigd in Riga. Hier zijn we nu in totaal al 5 keer een bak met kolen wezen laden. Het lukt ons elke keer weer om iets meer mee te nemen. We zitten momenteel al op 16415 ton. Dit komt doordat we elke keer wat brandstof verbruiken en er daardoor wat meer lading meegenomen kan worden.

Ondanks we meestal maar een uurtje of 12 in de haven liggen, heb ik nog wel het geluk gehad om samen met die ouwe een middag/avond Riga in te gaan. We hebben eerst een beetje rond gekeken en toen lekker een terrasje gepakt, want was echt prachtig weer, ruim 30 graden. Vervolgens hebben we nog wat rondgelopen en ergens wat gegeten. En rond een uur of half 8 weer terug met de tram richting het schip.

Nu gaan we nog één keer kolen laden, ditmaal in Vysotsk. Dit is trouwens ook onze laatste keer laden met dit schip, want het schip is verkocht! Dat is eigenlijk wel balen, want heb hier echt mijn draai gevonden. Daarnaast ben ik nog bezig met mijn verslag, wat nog niet helemaal af is. Ook zit ik nog niet aan mijn vaardagen, maar daar is al een oplossing voor gevonden. Wanneer op 22 juli iedereen van boord gaat, is er voor mij een vlucht geboekt naar Oxelösund (Zweden). Daar ga ik aan boord van de Nassauborg om de rest van mijn vaardagen, nog 35 te gaan, te maken. Dat betekend dat ik in de kolen blijf, omdat de Nassauborg ook in de Baltic in het kolencharter zit. Dit zal weer even wennen zijn voor mij, aangezien het een totaal ander schip is dan de Avonborg.

Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn belevenissen aan boord. Ook vanaf de Nassauborg zal ik proberen jullie op de hoogte te houden.

Groetjes vanaf (nu nog) de Avonborg!

  • 14 Juli 2011 - 17:54

    Johan:

    Suc6 op 't are schip! ;)

  • 14 Juli 2011 - 18:09

    Coran:

    ha patrick,

    Dus je hebt het meer naar je zin op die grotere reizen!
    Maar je gaat dus toch gelijk door!
    Omdat je eerst naar huis zo komen!
    Kun je het wel lekker afmaken!
    Nog ff volhouden dan!
    Succes nog ook op het andere schip!
    En we spreken elkaar nog wel!

    Groetjes

  • 14 Juli 2011 - 18:30

    Rita:

    Ik kan mij voorstellen dat het even een schok is.Het is wel even omschakelen en anders dan je verwacht had.
    Veel succes met het laatste stukje, dan is dit ook weer afgerond. Gr Rita

  • 14 Juli 2011 - 20:33

    Rene En Jeannette:

    Hoi Patrick, suc6 op de volgende boot. het zit niet mee zo. fijn dat je je vaardagen zo kan afmaken. Je mist hier niks het regent hier al de hele dag. goede vaart en tot het volgende verslag. groetjes uit menheerse

  • 15 Juli 2011 - 16:44

    Marinus:

    Eej chef..

    Je vermaakt je toch nog wel een beetje al zijn het maar korte stukjes. Mooi weer wat van je te horen!
    Maak er nog wat van op de nieuwe boot. Wil het trouwens een beetje lukken met je onderzoek/verslag?

    Tot binnenkort in nt!

    Greetz

  • 16 Juli 2011 - 14:56

    Cobi:

    Ha Patrick, jammer dat je nog een keer moet verkassen, maarja ff doorbijten dan is je tijd zo om.
    Het is voor het goede doel moet je maar denken.
    En toch net weer wat andere ritjes, dus nog veel succes met alles en we horen je weer wel.

    Groetjes van ons allemaal, vanuit een zonnig Frankrijk.
    "de Kommetjes"

  • 16 Juli 2011 - 19:31

    Nico:

    Hey patrick jammer dat je moet verkassen naar een andere boot.
    Moet je je draai weer zien te vinden voor de laatste 35 vaardagen.
    Maar gezellige stad is Riga he.
    Leuke terasjes op Dom square.
    Nog in de Irish pub Paddy whelan,s geweest.
    Dat was the first Irish pub in Riga.
    Vrijdagavond het verzamelpunt van de Hollanders die in Riga werken.(ambasade,unilever,enz)
    Nou maak er wat van de laatste maand .
    Groetjes van het Finlandplein.

  • 18 Juli 2011 - 17:30

    Piet Petra :

    leuk weer wat van je te horen jammer dat je op een ander schip moet maar wel fijn dat je je stage kan vervolgen veel plezier op de nassauborg groetjes piet petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Actief sinds 03 Mei 2009
Verslag gelezen: 1298
Totaal aantal bezoekers 99245

Voorgaande reizen:

03 Maart 2011 - 26 Augustus 2011

MV Avonborg

08 Oktober 2009 - 09 Februari 2010

MV Oranjeborg

Landen bezocht: