Avonborg Queensday Games - Reisverslag uit Barranquilla, Colombia van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu Avonborg Queensday Games - Reisverslag uit Barranquilla, Colombia van Patrick Alphen - WaarBenJij.nu

Avonborg Queensday Games

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

01 Mei 2011 | Colombia, Barranquilla

Hallo daar,

Hoe gaat het daar? Hier gaat het prima. Lekker aan het genieten van het mooie weer. Na vertrek in San Juan werd bevestigd dat we moesten laden in Barranquilla (Colombia). Omdat de lading nog niet gereed was moesten we eerst maar een paar dagen voor de kust gaan drijven. Dit zijn uiteindelijk 5 dagen geworden. Hierna zijn we ten anker gegaan op de rivier omdat de kade nog bezet is. Hier liggen we momenteel ook al weer 5 dagen te wachten tot de lading gereed is. We krijgen net te horen dat het nog tot 9 mei gaat duren. We gaan hier kolen laden. Hierna gaan we naar Cartagena (ook Colombia) ook nog wat kolen laden voor we aan de reis naar Brazilië beginnen. Waar de reis daarna naartoe gaat is nog steeds onbekend. Het veranderd namelijk constant, maar dat is het mooie van de wilde vaart!

Op zaterdag 30 april was het natuurlijk Koninginnedag. Daarom had 2e wtk Niels het idee om dan allerlei Oudhollandse spelletjes te organiseren. Aangezien we toch ten anker lagen, hadden we daar mooi tijd voor. Dus de Avonborg Queensday Games waren geboren. De vrijdag ervoor is hard gewerkt aan de voorbereidingen van de buikschuifbaan. Want dat moest het spektakelstuk worden. Toen zaterdagmiddag alles gereed was konden de Avonborg Queensday Games van start gaan. Deze Avonborg Queensday Games bestond uit spijkerpoepen, Keesie gooien, zaklopen, ketelpak hangen, blikjes rammen, koekhappen en natuurlijk buikschuiven. Ik hoef aan jullie natuurlijk niet uit te leggen wat alles is. Dit was voor de Filippijnen een heel ander verhaal. Voor hen was het een hele nieuwe ervaring. De gehele groep ging onderdeel voor onderdeel langs om iedereen daar een zo goed mogelijke score neer te laten zetten. Het was toch de bedoeling dat er een soort competitie ontstond. Maar het belangrijkste was natuurlijk dat iedereen er dikke pret in had. En dat is helemaal goed gekomen. We hebben het erg gezellig gehad en de Filippijnen deden fanatiek mee. Zelf deed ik het niet zo heel slecht voor de competitie, want heb toch 2 onderdelen weten te winnen.
Namelijk het buikschuiven en ketelpak hangen. Dat heb ik geweten ook. Van het buikschuiven heb ik een aantal mooie herinneringen over gehouden. Namelijk een blauwe borstkas en onderarmen. Maar dat is gelukkig momenteel al een heel eind weg getrokken.

Zondagochtend tijdens de koffie was de prijsuitreiking. Degene die als 1e, 2e en 3e waren geëindigd kregen een mooie zelfgemaakte kroon van de 2e wtk. Ik ben uiteindelijk om een mooie 2e plaats geëindigd. Ik had namelijk wat punten laten liggen met het Keesie gooien. Maar het ging natuurlijk om de fun. Heb trouwens een heleboel foto’s gemaakt, zal deze proberen te uploaden zodra ik een keer internet heb.

Meer heb ik momenteel niet te melden. Ik zit nu 2 maanden aan boord, dus nog 4 te gaan.

Groetjes uit Colombia.

  • 01 Mei 2011 - 19:48

    Leander:

    Haa piraat

    Haha grappig om te lezen hoe je toch nog koninginnedag gevierd hebt! Waarschijnlijk heb je het nog leuker gehad dan hier in NT :p

    Succes met de rest van je stage

    Greetz

  • 02 Mei 2011 - 04:01

    Johan:

    He keesiee, leuk om te lezen! Hier gaat alles best, weinig bijzondersss. Veel plezierrrrrr

  • 02 Mei 2011 - 18:28

    Pieter & Gerdi:

    Ha buikschuiver!

    Fijn om te lezen dat alles goed, wel lang wachten om weer verder te kunnen. Verder weer een goede reis.

    Groetjes uit Klein Parijs.

  • 02 Mei 2011 - 19:00

    Cobi:

    Hoi Patrick,
    Leuk dat je toch nog wat van koninginnedag heb kunnen maken.
    Toch net weer anders dan de zeskamp in de Ring.
    Hier was niet echt veel te beleven.
    Je heb nog een leuk reisje in't verschiet, en wie weet wat nog volgt.
    Nou k'zou zeggen tot je vlgde verhaal en veel succes !

    groetjes van ons allemaal

  • 04 Mei 2011 - 17:52

    Piet Petra:

    hoi patrick hier alles goed, mooi weer voor aankomend weekend 25 graden ,leuk je konninginnedag feest en spelletjes geniet van het mooie weer en fijne reis verder . groetjes piet petra

  • 06 Mei 2011 - 21:51

    Ardjan:

    Heey ouwe zeerot..

    Zo te lezen heb je het momenteel niet zo druk ;). Dat is vast ook weleens lekker. Wel lache dat je met z'n alle die spelletjes ging doen. En dan nog 2e worden ook (zijn al die keren dat we meegedaan hebben met het 6-kamp toch nog ergens goed voor geweest :p). En inmiddels heb je het mooie weer gevonden begrijp ik. Hier is het ook al weken achter elkaar prachtig weer. Dieko en Kees hebben op koninginnedag gesurft (ik ben wezen klussen :() Het was echt heerlijk surfweer, zon en wind! Verder gaat alles gewoon door hier...

    Mzl,


  • 07 Mei 2011 - 01:13

    Erwin:

    Hee Patrick,
    op een eenzame 0-4 machinekamerwacht op de Noordzee had ik even niets te doen en leek het me leuk om weer eens wat echte zeemansverhalen te lezen (om het zeemanshart te koesteren, haha), dus ik google "wagenborg" en "waarbenjij.nu" en toen vond ik jou. Leuke overeenkomst is dat ik ook bij Wagenborg mijn stages heb gedaan (Prinsenborg en Rhoneborg). Ik denk bijna dagelijks terug aan die fantastische tijd op de wilde vaart en dat echte varen zal me altijd enorm trekken, vandaar dat ik regelmatig zulke verhalen lees. Tweede overeenkomst is dat ik ook op het mooiste eiland van Nederland woon! Waar zit je trouwens op school? Rotterdam zeker?

    Groeten, Erwin (3/E Pride of Rotterdam, tevens inwoner Menheerse)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Actief sinds 03 Mei 2009
Verslag gelezen: 1603
Totaal aantal bezoekers 99245

Voorgaande reizen:

03 Maart 2011 - 26 Augustus 2011

MV Avonborg

08 Oktober 2009 - 09 Februari 2010

MV Oranjeborg

Landen bezocht: